پایگاه خبری تحلیلی دیباگران
شنبه, ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۹:۴۶
  • هفته نامه چاپی
  • اخبار نجف آباد
  • نجف آباد شهر من
  • برگزیده ها
  • اخبار کوتاه
  • اینجا همه چی درهمه
  • هنر و هنرمند
  • تازه ترین های جهان
شنبه, ۱ مهر ۱۴۰۲ /
2023 / 09 / 23 ( 2023 / Saturday / September )
  • هفته نامه چاپی
  • اخبار نجف آباد
  • نجف آباد شهر من
  • برگزیده ها
  • اخبار کوتاه
  • اینجا همه چی درهمه
  • هنر و هنرمند
  • تازه ترین های جهان
This search form (with id 1) does not exist!
پایگاه خبری تحلیلی دیباگران
  • هفته نامه چاپی
  • اخبار نجف آباد
  • نجف آباد شهر من
  • برگزیده ها
  • اخبار کوتاه
  • اینجا همه چی درهمه
  • هنر و هنرمند
  • تازه ترین های جهان
  • پ
کد خبر: 9096
فرهنگ زندگی
تاریخ: ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۰
نویسنده خبر: هفته نامه دیباگران
8 بازدید
۰
0
1

سفری به دنیای یادگیری زبان انگلیسی


تاثیر سن بر فرآیند آموزش زبان انگلیسی

چه سنی برای شروع آموزش زبان انگلیسی مناسب است؟ روع آموزش زبان انگلیسی ممکن است از سنین مختلف آغاز شود، اما اکثراً در سنین زیرین بهترین نتایج به دست می‌آید. در ادامه، به چند مرحله سنی مختلف برای شروع آموزش زبان انگلیسی اشاره می‌کنم: از نوزادی تا پیش‌دبستانی (۰-۵ سال): در این مرحله، کودکان به […]

تاثیر سن بر فرآیند آموزش زبان انگلیسی
بزرگنمایی تصویر


چه سنی برای شروع آموزش زبان انگلیسی مناسب است؟

روع آموزش زبان انگلیسی ممکن است از سنین مختلف آغاز شود، اما اکثراً در سنین زیرین بهترین نتایج به دست می‌آید. در ادامه، به چند مرحله سنی مختلف برای شروع آموزش زبان انگلیسی اشاره می‌کنم:

از نوزادی تا پیش‌دبستانی (۰-۵ سال): در این مرحله، کودکان به طور طبیعی درگیر یادگیری زبان‌ها هستند و قادر به یادگیری چندین زبان به طور همزمان هستند. بنابراین، می‌توان از این دوره برای معرفی انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌هایی که دانشجویان آینده ممکن است نیاز داشته باشند، بهره برد.

پیش‌دبستانی تا ابتدای دبستان (۵-۱۰ سال): در این مرحله، کودکان قدرت یادگیری زبان‌ها همچنان بالاست. آموزش بازی‌ها، ترانه‌ها، داستان‌های کوتاه و ویدئوهای آموزشی می‌تواند روش‌های مؤثری برای یادگیری انگلیسی باشد.

در دوره مدرسه (۱۰-۱۸ سال): این دوره می‌تواند زمانی مناسب برای یادگیری جدی‌تر زبان انگلیسی باشد. در مدارس، برنامه‌های آموزشی استاندارد انگلیسی وجود دارد و دانشجویان می‌توانند توسط معلمان مجرب و منابع درسی مناسب به یادگیری زبان بپردازند.

در دوره دانشگاه و بعد از آن: مرحله دانشگاه نیز فرصت خوبی برای پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد، به ویژه اگر درس‌ها به زبان انگلیسی تدریس شود یا مطالب علمی و تخصصی به این زبان مطالعه شود. همچنین، در دوره بعد از دانشگاه می‌توان با استفاده از کلاس‌های زبان و منابع آموزشی مختلف، مهارت‌های زبانی را بهبود بخشید.

به طور کلی، شروع یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین‌تر به دلیل قدرت ذهنی بالا و قابلیت‌های یادگیری بالاتر کودکان، می‌تواند به نتایج مثبت‌تری منجر شود. اما حتی در سنین بالاتر نیز امکان یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد و افراد می‌توانند با تلاش و تمرین مداوم مهارت‌های زبانی خود را بهبود دهند.

آیا در سنین کودکی یادگیری زبان انگلیسی اختلالی در یادگیری زبان مادری ایجاد نمی کند؟

خیر، یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی به طور عمومی اختلالی در یادگیری زبان مادری ایجاد نمی‌کند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهند که کودکان که به زبان‌های مختلف آشنا هستند، توانایی‌های زبانی بهتری پیدا می‌کنند.

در دوران کودکی، مغز افراد قادر به یادگیری چندین زبان به طور همزمان است و این توانایی به عنوان “زبان‌آمیزی همزمان” شناخته می‌شود. برای بیشتر کودکان، یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم نه تنها به آسیب‌زدایی از زبان مادری کمک نمی‌کند، بلکه ممکن است تاثیر مثبتی روی توانایی‌های ذهنی، مهارت‌های اجتماعی و بازی‌های ذهنی داشته باشد.

در حقیقت، یادگیری زبان دوم می‌تواند تنوع زبانی و ذهنی را افزایش دهد و کودکان را در مسیری قرار دهد که به آنها اجازه می‌دهد در محیط‌های چندزبانه به خوبی عمل کنند. این ممکن است به کودکان کمک کند تا در جوامع مختلف بهتر و موثر‌تر ارتباط برقرار کنند.

به هر حال، مهم است که یادگیری زبان‌ها به تعادلی انجام شود و زبان مادری نیز به دلیل اهمیت آن در ارتباطات روزمره حفظ شود.

حسین بارانی

خبرهای مشابه

از سایت موسسه فرهنگی هنری فرهنگ سازان معاصر دیدن کنید

متن خبر را در هفته نامه دیباگران به صورت چاپ شده مشاهده کنید.

برچسب های :
​
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی دیباگران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما
    لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    خبرهای فرهنگ زندگی
    • پربازدیدترین ها
    • آخرین خبرها
    • خبرهای مرتبط
    آداب گفتگو
    فرهنگ آپارتمان نشینی
    آداب لباس پوشیدن
    گام های امنیت ساز
    اعتیاد چیست
    شخصیت و تربیت رفتاری
    لزوم مشاوره پیش از ازدواج
    چگونه شادی خود را پیدا کنیم
    اوقات فراغت تابستان
    راه های افزایش شانس
    چگونه کودک اجتماعی تربیت کنیم؟
    تاثیر سن بر فرآیند آموزش زبان انگلیسی
    قدردانی
    اوقات فراغت تابستان
    راه های افزایش شانس
    شخصیت و تربیت رفتاری
    لزوم مشاوره پیش از ازدواج
    اعتیاد چیست
    گام های امنیت ساز
    چگونه شادی خود را پیدا کنیم
    چگونه کودک اجتماعی تربیت کنیم؟
    آداب گفتگو
    فرهنگ آپارتمان نشینی
    آداب لباس پوشیدن
    اوقات فراغت تابستان
    شخصیت و تربیت رفتاری
    گام های امنیت ساز
    اعتیاد چیست
    قدردانی
    چگونه شادی خود را پیدا کنیم
    پایگاه خبری تحلیلی دیباگران
    • خانه
    • هفته نامه چاپی
    • هفته نامه الکترونیکی
    • مصاحبه
    • نجف آباد شهر من
    • اینجا همه چی درهمه
     مدیر مسئول : سمیه طالب
    سردبیر : احمد شریعتی
    تلفن تماس : 09122268823
    آدرس: اصفهان، نجف آباد، بلوار شهید آیت جنوبی، پلاک 88 ، موسسه فرهنگی هنری فرهنگ سازان معاصر


    کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای ( هفته نامه دیباگران ) محفوظ می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب تنها با درج لینک فعال به مطلب مجاز می باشد



    طراحی و توسعه : کاشمروب . IR